Clientondersteuning
Cliënten die in zorg zijn bij KesslerPerspektief kunnen gebruik maken van een onafhankelijke cliëntenondersteuning. Een cliëntondersteuner staat naast je, denkt mee (los van alle partijen) en betrekt waar mogelijk uw sociale netwerk (bijvoorbeeld familie) bij het zoeken naar oplossingen voor zorgvragen. De cliëntondersteuner kent het zorgaanbod in uw buurt.
Wat is Clientondersteuning?
Wat doet een cliëntondersteuner?
De ondersteuner helpt je bij het regelen van zorg, het maken van keuzes en het begrijpen van jouw rechten en mogelijkheden.
Een cliëntondersteuner kijkt met je mee hoe je jouw zorg kunt regelen. Op de manier die het beste bij jou past. En bij de mensen om je heen. De ondersteuning bestaat uit informatie, advies, algemene ondersteuning en zorgbemiddeling:
- Een cliëntondersteuner kent de regels en de wetten, waar je mee te maken krijgt om de zorg te regelen.
- De cliëntondersteuner helpt je bij het aanvragen van zorg en ondersteuning.
Cliëntondersteuning regelen?
KesslerPerspektief biedt zelf geen cliëntondersteuning, maar wij vinden het belangrijk dat u de juiste hulp krijgt. Wij wijzen je graag hierop.
Wlz
Heeft u een Wlz-indicatie? Dan kunt u voor cliëntondersteuning terecht bij:
Op de website van uw Zorgkantoor vindt u nadere informatie en telefoonnummers voor cliëntondersteuning. Daarnaast kunt u voor onafhankelijke cliëntondersteuning (OCO) terecht bij:
U kunt zelf kiezen van wie u cliëntondersteuning wilt ontvangen en direct contact opnemen met de betreffende organisatie.
Wmo
Heeft u een Wmo-indicatie? Dan wordt uw cliëntondersteuner geregeld via de gemeente waarin u staat ingeschreven. Het overzicht van cliëntondersteuners per gemeente kunt u hier vinden: Overzicht cliëntondersteuners per gemeente
Gratis en onafhankelijk in uw belang
Cliëntondersteuning is er speciaal voor u. Er zijn voor u geen kosten verbonden aan cliëntondersteuning.
Cliëntvertrouwenspersoon
Cliëntvertrouwenspersoon
Bij KesslerPerspektief kun je gebruikmaken van een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Deze persoon werkt niet voor KesslerPerspektief en bied jou altijd een luisterend oor en advies als je dit nodig heb
Waarvoor kun je bij de vertrouwenspersoon terecht?
De vertrouwenspersoon kan:
- naar je luisteren
- samen met jou praten over wat er aan de hand is
- je steunen bij het uiten van zorgen of gevoelens
- met je meedenken over mogelijke stappen of oplossingen
De vertrouwenspersoon kiest geen kant, maar staat naast je en denkt mee hoe je verder kan.
Contact
De cliëntvertrouwenspersoon van Quasir is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag, van 9.00 – 17.00 uur
Telefoon: 06 – 575 375 20
Mail: vpquasir@quasir.nl
Cliëntvertrouwenspersoon bij Wet zorg en dwang (Wzd)
Heb je een Wzd-indicatie (bijvoorbeeld bij een verstandelijke beperking of dementie)? Dan kun je terecht bij een vertrouwenspersoon Wzd.
Onvrijwillige zorg
Soms wordt zorg gegeven waar jij of jouw vertegenwoordiger het niet mee eens zijn, zoals medicijnen innemen of niet alleen naar buiten mogen. Dit heet onvrijwillige zorg. Dit mag alleen als er gevaar is voor jezelf of jouw omgeving en er geen ander alternatief is.
Waarvoor kun je terecht?
De vertrouwenspersoon Wzd helpt jou en jouw vertegenwoordiger met:
- luisteren en meedenken
- uitleg over jouw rechten
- hulp bij vragen of klachten
- ondersteuning bij brieven of gesprekken
Contact
De onafhankelijke vertrouwenspersoon Wzd kun je bereiken via Zorgstem:
Website: www.zorgstem.nl
Mail: info@zorgstem.nl
Op de website kun je via een kaart jouw regio kiezen en zo de juiste contactgegevens vinden.
