Missie en Visie
Missie
KesslerPerspektief regelt en biedt zorg, veiligheid en perspectief voor
mensen in sociaal kwetsbare posities.
Visie
KesslerPerspektief vangt mensen in kwetsbare posities op en doet al het
mogelijke om perspectief te bieden en participatie te stimuleren van hen
die geen uitweg meer zien, die dakloos zijn of die te maken hebben met huiselijk geweld. Iedereen kan rekenen op een open, respectvolle en hartelijke benadering door bevlogen professionals.
Onze kernwaarden: het DNA
van KesslerPerspektief
Focus op het doorbreken van bestaande patronen en structuren
om vernieuwende oplossingen voor complexe problemen te vinden.
Gericht op innovatie, creatieve oplossingen en met nieuwe
methoden en technieken.
Aangaan en versterken van positieve relaties binnen en buiten de organisatie.
Ambitie 2025-2027
In 2027 staan wij bekend als dé partner door onze lokale, wendbare en solide aanpak op gebied van maatschappelijke zorg.
Bij KesslerPerspektief hebben we de ambitie om dé partner te zijn op het gebied van maatschappelijke zorg. Onze aanpak is lokaal, wendbaar en solide, en is gericht op het bieden van de beste opvang, zorg en ondersteuning voor onze cliënten, het creëren van een gezonde en stimulerende werkomgeving voor onze medewerkers, en het opbouwen van sterke en positieve samenwerkingsverbanden met onze stakeholders.
Wat betekent dit concreet?
Voor onze cliënten: We zetten ons in om de kwaliteit van onze dienstverlening continu te verbeteren en nieuwe kansen te creëren. Door (technologische) innovaties, nieuwe methoden en door het aangaan van strategische partnerschappen, willen we ervoor zorgen dat onze cliënten altijd de best mogelijke ondersteuning krijgen. Ons doel is om een cliënttevredenheid van minimaal een 8 te behalen.
Voor onze medewerkers: Gelukkige en gezonde medewerkers leveren de best mogelijke zorg. Bij KesslerPerspektief geloven we sterk in een werkomgeving waar iedereen zich verbonden en gewaardeerd voelt. We bieden een breed scala aan interventies en ondersteunen onze medewerkers in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ons doel is om ook hier een medewerkerstevredenheid van minimaal een 8 te behalen.
Voor onze samenwerkingspartners: We bouwen actief aan het aangaan en onderhouden van sterke en positieve relaties met onze (keten)partners en lokale ondernemers in de regio. Door deze samenwerkingen kunnen we niet alleen ons dienstenaanbod versterken, maar ook bijdragen aan sociale cohesie in de wijken waar we actief zijn.
Strategische keuzes 2025-2027
Om onze ambitie waar te maken, hebben we zeven strategische keuzes geformuleerd die ons richting geven:
- Breed aanbod van zorg en welzijn: We werken aan een duurzame samenwerking met ketenpartners om ons aanbod te versterken en toegankelijker te maken.
- Allianties met ondernemers: Door samen te werken met lokale ondernemers dragen we bij aan innovatieve oplossingen en versterken we de sociale structuur van onze gemeenschappen.
- Innovaties financieren: We verkennen nieuwe manieren om innovaties en vernieuwingen in onze zorg te financieren.
- Sterke medewerkers: We ondersteunen onze medewerkers met interventies gericht op welzijn, vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling.
- IT-oplossingen en vrijwilligers: We vernieuwen en veranderen onze zorg door gebruik te maken van technologische oplossingen en het versterken van de inzet van vrijwilligers.
- Gezamenlijke cultuur: We bouwen aan een organisatiecultuur waarin onze kernwaarden – doorbreken, vernieuwen, verbinden – centraal staan.
- Proactief stakeholdermanagement: We versterken onze relaties met strategische partners om samen duurzame oplossingen te realiseren.
Samen werken we aan een toekomst waarin we de uitdagingen van de zorgsector het hoofd bieden en onze cliënten, medewerkers en partners de best mogelijke ondersteuning bieden. Met elkaar gaan we samen verder, en bieden we onze cliënten opvang, zorg, begeleiding, op onze locaties of bij hen thuis, afgestemd op hun persoonlijke situatie.